Höstönskelista

image1

Mössa - Indiska
Sjal - Lindex
Tröja - Ett av många arv från min styvmoder

1. Stickat!
Oh, vad jag vill ha stickade grejer just nu, halsdukar, vantar, klänningar, tröjor, mössor, ALLT.
Jag har nu börjat använda stickat redan i September, och jag har köpt en mysig liten kepsbasker på indiska. (Som ni såklart får se på bilden) Men seriöst, en enorm stickad tröja + tights, hur mycket snyggare kan det bli?

2. Strumpbyxor!

Gärna färgglada, mönstrade eller allmänt spexiga. Jag kör på tights/leggings/strumpbyxor året om för det finns så underbart många sätt att mixa dem på. Just nu är jag mest sugen på ett par blommiga i lite indiskastyle, gärna åt det lite vinröda eller mossgröna hållet. (Nej, jag tänker aldrig överge mossgrönt)

3. Koftor!
Oh, vad jag är enormt kär i koftor. Speciellt sånna där oversizade som man har tights och en liten klänning under med ett hårband till, så underbart snyggt! Eller varför inte till ett par shorts? Det är alltså bara att konstatera att koftor är snyggt till nästan allting, sommar som vinter.

4. Knästrumpor!
Jag säger bara:
Knästrumpor + Vid kjol + Tight linne + Ballerinaskor


Dessutom vore det ju inte helt fel med en massa klänningar. Jag och Ellinor ska snart ge oss ut på secondhandspaning, eftersom att vi båda är fattiga kvinnor. Då kanske jag får tillfälle att köpa in en massa grejer som jag vill ha och behöver, (eller vi kan ju alltid låtas att jag behöver dem).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0